עלויות הובלת דירה בישראל

בחירת המובילים הינה תהליך מורכב בכל מעבר דירה. אנו מפקידים את חפצינו האישיים והיקרים ביותר בידיהם של אנשים זרים לגמרי אותם לא הכרנו מעולם תוך כדי הפקדת סכומי כסף נכבדים לידי חברת הובלות אותה, ברוב המקרים לא פגשנו מעולם. בין אם התנסיתם בעבר בהובלת דירה ובין אם לאו ישנם מספר דברים שעליכם לבדוק היטב לפני בחירת חברת הובלות משלל חברות ההובלה המצויות בשוק תחרותי שכזה.
להלן מספר כללים שיעזרו לכם להבין כיצד מחשבים מחיר של הובלת דירה.

תכולת הדירה

כאשר תשוחחו או תפגשו עם מוביל, הדבר הראשון שתשאלו היינו: "כמה דברים יש לכם להעביר?" אנו מהצד השני נעצור לרגע וננסה לחשב את הציוד אותו יש להוביל. עצתנו בשלב הראשון הנה לחשב את כמות הרהיטים אותה יש להוביל. נסו להימנע תחילה מלנסות ולנקוב במספר הארגזים והחלו דווקא בחפצים וברהיטים שגלויים לנו ולמעשה תופשים את החלק המרבי בתהליך מעבר הדירה או המשרד. התחילו דווקא במספר הארונות, חפצים גדולים כגון מקרר (לרבות תאור מידותיו), שידות וכיוצא בזה. כמות הקרטונים היינו נתון שקשה מאוד להעריך ותלוי רבות בגורמים שונים כגון סגנון האריזה, גודל הארגזים, מספר הנפשות וכדומה. אם המוביל איתו אנו משוחחים הינו מקצועי דיו, ניתן לשערך את כמות הקרטונים באמצעות שיחה פשוטה ושאלות מנחות מצד נציג ההובלות שידע להעריך (והדגש הוא להעריך מאחר וברוב המקרים לא נוכל לדעת בדיוק את כמות הארגזים להם אנו זקוקים). דרך נוספת להעריך את מספר הקרטונים שלה זקוקים, ניתן למצוא במחשבון הובלות שמצוי ברחבי הרשת.

מיקום פיזי של חברת ההובלות

בחירה של חברת הובלות מקומית יכולה להיות זולה יותר מפני שזמן הנסיעה ועלות הדלק יכולים להיות נמוכים בצורה משמעותית. לכם חיפוש מובילים באזורכם יכול לחסוך כסף רב. לדוגמה, אם אתם גרים במרכז הארץ, חפשו חברת הובלות במרכז, לחלופין, אם אתם זקוקים לבצע הובלות בכל חלקי הארץ, כנסו לחברת הובלות ארצית.

גישה למקום המגורים

מרכיב נוסף בחישוב עלות ההובלה מתייחס לדרכי הגישה לדירה ממנה עוברים ודרכי הגישה בדירה אליה נכנסים. ברור הרי ששימוש במעלית יעיל הרבה יותר מאשר שימוש בחדר המדרגות – בטח כאשר הדירה נמצאת בקומה גבוהה. כמו כן חשוב לקחת בחשבון את גודל המעלית, גובהה (בעיקר כאשר מובילים ארונות) והמרחק שבין חניית רכב המובילים והכניסה לדירה – אם ישנו שביל גישה, סביר להניח שהתמחור יעלה בהתאם. אנו ממליצים לשקול שימוש בהובלה עם מנוף כאשר מדובר בהובלה לגובה וכאשר ישנם חפצים רבים או דרכי הגישה עלולים לפגוע בתכולה. לעתים הובלה עם מנוף יכולה להיות קצרה ובטוחה יותר עם עלות הגיונית ומשתלמת (זכרו – התחרות בענף גבוהה ולכן המחירים יכולים להיות אטרקטיביים ביותר.

פירוק והרכבה של רהיטים

פירוק והרכבה של ארונות, דלתות מקרר וכדומה, תייקר ברוב המקרים את עלות ההובלה. אם באפשרותכם לפרק ולהרכיב את הארונות והמיטות, תוכלו לחסוך כסף רב בפעולות שלעתים יכולות להיות פשוטות מאוד.

אריזת תכולת דירה

שירות נוסף שמוצע כיום היינו אריזה ופריקה של פריטי הדירה בצורה מקצועית ויעילה. אין ספק שמדובר בשירות נוח מאוד אך יחד עם זאת אם תבחרו בו – עלות ההובלה תגדל בהתאם.

חומרי אריזה

ישנם לקוחות שמעדיפים לרכוש קרטונים עקב אילוצי זמן ונוחות. ישנן חברות הובלה שמספקות את הקרטונים הדרושים לכם כחלק משירות טוב. דבר זה יכול לחסוך את הזמן הנחוץ לחיפוש אחר ארגזים לשימוש במעבר דירה. אם עליכם לחפש קרטונים במרכולים, תשאלו מתי כדאי להגיע על מנת לאסוף את הקרטונים – בהתאם ללוח הזמנים של הספקים המביאים את הסחורה למרכולים. האנשים אותם תשאלו ישמחו לעזור ברוב המקרים ולעתים אף יכינו לכם קרטונים באיכות טובה מאוד וכל שעליכם לעשות הוא לבוא ולאסוף אותם.

הובלות על פי עונות השנה

הכלל פשוט מאוד: בחודשי הקיץ הביקוש להובלות גדול מאוד ולכן המחיר יהיה גבוה בצורה משמעותית. נכון שברוב המקרים אין לכם שליטה על מועד ביצוע ההובלה אך זהו גורם שמשפיע על המחיר הסופי.

טיפים למובילים

אנו ממליצים לבצע תיאום ציפיות אל מול נציג חברת ההובלות על מנת להבין כמה מובילים יהיו. כמו כן ניתן לסכם מולו על גובה הטיפ כך שלא תהיו מופתעים.

סקר שוק

ביצוע סקר שוק והשוואת מספר הצעות של מובילים מומלצים היינו הכרחי. את ההמלצות ניתן למצוא באתרי הובלות מכובדים – כאלה שדואגים ללקוחות לא פחות מאשר לכיסם הפרטי. חפשו חוות דעת אובייקטיביות מלקוחות בעלי ניסיון. בהקשר זה אנו ממליצים להיעזר בחברים ובני משפחה שהתנסו בעבר בהולה מוצלחת.
נקודה חשובה בכל הקשור להצעות המחיר – התאמצו ובצעו את סקר השוק ומועד ההובלה מוקדם ככל שניתן – כך תבטיחו לכם היצע גדול יותר של מובילים איכותיים שעדיין לא סגרו את התאריך הרצוי לכם.
זכרו: ידע זה כוח. אם קראתם את המדריך עד נקודה זו, מצבכם מצוין וסביר להניח שתחסכו סכום לא מבוטל מאחר ואתם מודעים לאתגר העומד מולכם וכיצד להתמודד אתו בשלווה ובביטחון תוך קבלת החלטות נכונות ומתוכננות.