הדרך הבטוחה לשרוד מעבר דירה

במחשבה ראשונה, העדפת הובלה עצמאית על פני שכירת חברת הובלות נשמעת כחוויה שאינה מסובכת וכזאת היכולה לחסוך כסף רב וטרחה. אבל חוסר תכנון וטכניקות אריזה לקויה יכולים בקלות לשבש את התוכניות שלנו.
על מנת לחסוך זמן, כסף ולשמור על השפיות, נפיץ מפעם לפעם מאמרים שיעזרו לכם לבצע הובלה עצמאית בצורה יעילה וחסכונית.
באופן כללי, הובלה עצמאית באמת לא צריכה להיות מסובכת. עקבו אחר העצות הפשוטות שלהלן ואנו סבורים שחווית מעבר הדירה תעבור בצורה חלקה.

תכנון ההובלה והפחתת העומס

התחילו באריזת תכולת הדירה בשלב מוקדם ככל שניתן – כזה שלא יפגע בשגרת היום יום. התחילו באריזת חפצים שאין בהם צורך במהלך היומיומי. הגדילו לעשות באריזת פריטים שלא משמשים אתכם מסיבה כלשהי – כגון ביגוד חורף בימות הקיץ. היתרון הברור בצעד זה הינו ייעול תהליך ההובלה והאריזה וחיסכון בזמן יקר שתזדקקו לו ככל שיתקרב מועד מעבר הדירה.

יש לנצל הזדמנות זו על מנת למיין פריטים שאין לנו צורך בהם. תופתעו לגלות את כמות הספרים, בגדי ילדים וצעצועים שאינכם זקוקים להם עוד. אנו ממליצים לתרום מוצרים אלה ובמידת האפשר נסו למכור אותם באתרי היד שנייה למיניהם.
לתרומת חפצים
אתר יד-2
אתר אגורה – מסירת חפצים

הכינו לוח זמנים יומי

הרכיבו לעצמכם לוח זמנים המחולק לימים שנותרו עד ליום ההובלה וסווגו משימות בעבור כל יום. כך תוכלו לעקוב אחר התקדמותכם ולתכנן את משימות מעבר הדירה בהתאם למשימות היומיות, דבר שיפחית את הפגיעה בחיי השגרה על למועד ההעברה.

לוגיסטיקה

חומרי אריזה

הכינו חומרי אריזה מבעוד מועד. הקדימו ואספו קרטונים. רכשו, אם צריך, ניירות וספוגים לאריזה. צעד זה יבטיח סדר ומניעת עיקובים כאשר תתחילו לארוז. בנקודה זו ברצוני להמליץ לא לארוז דברים כבדים בקרטונים גדולים. כאשר תובילו את הקרטונים לדירתכם החדשה, אינכם רוצים להרים ארגז עם 100 ספרים. מקמו את הדברים הכבדים באריזות קטנות יותר ואת התכולה הקלה יותר ארגנו בקרטונים גדולים.

בירוקרטיה

למשימות היומיות הוסיפו את כל האלמנטים הבירוקרטים כגון שינוי כתובות, התקשרות עם בזק, יס או הוט, משרד הפנים ועירייה.

רכב להובלה

נסו לחשוב האם ניתן להיעזר בבן משפחה או חבר המחזיקים ברכב גדול דיו על מנת להוביל את דירתכם, והכינו אותם מבעוד מועד. גם אם אין לכם רכב הובלה נגיש, ישנן חברות רבות המציעות שירותי השכרת רכבים להובלה וציוד מקצועי במחירים משתלמים מאוד. חלק מחברות אלה ישמחו להחכיר לכם גם נהג או מוביל על פי תעריף שעתי.

הכנת הדירות

לעיתים קרובות אנשים רבים שוכחים שיש צורך לסדר ולנקות את הדירות – הדירה שעוזבים והדירה שנכנסים לגור בה. אם יש צורך נקו וצבעו את הדירות.

סימון הקרטונים

על מנת שתוכלו למצוא את חפציכם ביתר קלות ועל מנת שתוכלו לפרוק את תכולת הארגזים בחדרים המתאימים, יש לבצע שתי פעולות חשובות:
1. הראשונה: אריזת תכולת החדרים בנפרד. כלומר: אביזרי המטבח לא יארזו באותו הקרטון של חדר הילדים וההיפך. כאשר תפרקו את תכולת דירתכם בביתכם החדש, תוכלו להניח כל ארגז למקום אליו הוא משתייך. כך תוכלו למצוא את חפציכם בקלות ולא תצטרכו להתרוצץ בין חדרי הבית.
2. הדבר השני אותו יש לבצע הינו סימון ברור של כל ארגז וארגז. סמנו לאיזה חדר בדירה הוא שייך ובנוסף סמנו את תכולתו (צעצועים, ספרים וכדומה)

גיוס תמיכה

בקשו עזרה מבני משפחה וחברים ביום ההובלה. ככל שתצליחו לגייס מספיק אנשים שרוצים לעזור כך יהיה לכולם קל יותר ביום ההובלה. תאמו עימם את יום ההובלה כבר בשלבים מוקדמים על מנת למנוע הפתעות מיותרות. וודאו שיש ברשותכם מספיק מזון ושתייה ליום ההובלה.
נקודה למחשבה: אם חשבתם לחסוך בשכירת משאית, אתם עלולים להיות מופתעים. ביצוע נסיעות הלוך ושוב ברכב קטן לא רק שיתישו אתכם ואת חבריכם שעוזרים לכם, הן גם יצרכו דלק רב שלעיתים יעלה כמו שכירת המשאית למספר שעות.