הדרך הנכונה להוביל דירה

עוברים דירה? בשעה טובה! מעבר דירה הינו אירוע מרגש אך יחד עם זאת זוהי אינה חוויה קלה.
עליכם לאסוף ארגזים, למיין ולארוז את כל החפצים היקרים לכם ולוותר על מחפצים מסוימים. בנוסף ישנו את הפן האישי שבו אנו משאירים חוויות וזיכרונות מאחור וזה עוד לפני שדברנו על מציאת חברת הובלות טובה.
ניתן להתמודד בצורה יעילה כמעט עם כל סוגי הלחצים שקיימים במעבר דירה. חלק מהפתרונות יעלו לכם בכסף וחלקם יהיו קלים לביצוע ואף יחסכו לכם כסף לא מבוטל ולעתים לחץ נפשי גדול.

אריזת דירה

פתרון אריזת הדירה במקרה זה, משתייכת לסוג הראשון של הפתרונות, כאלה הכרוכים בעלות כספית. אין ספק שאריזת הדירה הינה אחת המשימות – איך לומר בעדינות – המטרידות ביותר. כיום באפשרותכם לשכור חברה שכל מטרתה הינה אריזת ופריקת תכולת דירתכם ביעילות ובמהירות – דבר שיחסוך לכם התעסקות ואת רוב הטרדה שקשורה בכך. כמו שנכתב, שירות זה כרוך בעלות כספית. לא ארחיב על פתרון זה מאחר והמאמר עוסק בדרכים שיקלו עליכם את ההובלה – ובחינם. שירותי אריזת הדירה יסוכמו במאמר נפרד.
בחירת חברת הובלות והתמודדות עם סוגי מובילים שונים (ומשונים)

המוביל הלא מקצועי או בסלנג – "חאפר"

מובילים מסוג זה אינם בולטים ביכולות הקשורות לשירות הלקוח, ביטוחי הובלה, עוסק מורשה, ציוד הובלה מקצועי, אתר אינטרנט מסודר ועוד. כאשר תבקשו ממנו אישור עוסק מורשה הוא לרוב יתחמק. המלצות? תנסו לבקש, לא בטוח שתקבלו כאלה. דיבורים כמו "רק לעבור דירה" צריכים להדליק אצלכם נורה אדומה. כאשר שוכרים מוביל שאינו מקצועי, אל תופתעו אם ההובלה תתבצע באיחור, לעתים הובלה שאינה מקצועית עלולה לגרום לנזק (אי עטיפת הרהיטים בנייר הגנה לדוגמה) וכאשר מגיעים לסוף ההובלה וגם אם כבר סבלתם מספיק, הוא יבקש טיפ וכמה שלא תתנו עדיין תקבלו פרצוף חמוץ במקרה הטוב.
על מנת להימנע ממובילים מסוג זה, בקשו לראות במו עינכם את תעודת ביטוח ההובלה בה המוביל מבוטח. כמו כן אל תתביישו לבקש תעודת עוסק מורשה. בקשו מספרי טלפון של לקוחות או גלשו באתר האינטרנט של חברת ההובלות על מנת לשמוע ולקרוא ביקורות על השירות הניתן בעבר על ידי חברת ההובלות. בנוסף, סביר להניח שמובילים מהסוג הנ"ל לא יציגו לכם הצעת מחיר מסודרת ובכתב.

מוביל שהוא קבלן משנה

עולם ההובלות רווי בתכסיסים ולכן עלינו לנקוט במשנה זהירות. אחד התרגילים הידועים והמוכרים בענף הנה העברת עבודות הובלה בין מובילים. הדבר מתרחש בדרך הבאה: אתם מבררים ובודקים, קיבלתם המלצות על מוביל מסוים ולאחר הפגישה אתם שבעי רצון וקובעים יחד את תאריך ההובלה. הכל נראה תמים אך אתם לא יודעים שבתאריך זה הוא כבר סגר את מכסת ההובלות לאותו היום ועל מנת לא להפסיד את ההזדמנות שנקראה, הוא מעביר את העבודה למוביל אחר – כזה שאתם לא מכירים ולא בטוח שהייתם רוצים להעסיק אותו. למה הוא עשה את זה? התשובה פשוטה. הובלות עם קבלן משנה מתרחשות בדרך הבאה: המוביל הנבחר מעוניין לבצע את ההובלה אך אינו מסוגל לכך מסיבות שונות – אולי הוא כבר תפוס באותו התאריך אך יתכן מצב גרוע יותר שבו אין לא את הציוד והאמצעים לביצוע ההובלה – לדוגמה היעדר מנוף, משאית מתאימה או ציוד (בהובלות פסנתר לדוגמה). לכן, נציג חברת ההובלות, מעביר את העבודה למוביל אחר, אות אינכם מכירים, בתמורה ל"קופון" עלות אותה ישלם המוביל שקיבל את העבודה – לאותו מוביל – זה שבחרתם. על מנת להימנע ממצב זה תשאלו את המוביל האם הוא יבצע את העבודה ובקשו התחייבות לכך בכתב. כמו כן שאלו כמה מובילים יבצעו את העברת הדירה. על ידי נקיטה בצעד זה תקבלו את הרושם ואת הערובה שאכן המוביל שבחרתם יבצע את ההובלה שלכם. בנוסף, הבהירו למוביל אתו אתם נפגשים שאתם תדרשו שיפוי כספי במקרה של כל שינוי לא צפוי במקרים מעין אלה. צעד זה מיוני ביותר מאחר ומוביל שהוא קבלן משנה, עלול שלא להיות מחויב לעבודה בצורה מספקת – דבר שיכול להתבטא באיחור או במקרה הגרוע יותר שירות, מקצועיות וצוות עובדים מצומצם.

חברות הובלה מהסוג הרצוי

מובילים מהסוג הרצוי יפגשו אתכם, יסקרו את תכולתכם, יענו על שאלות (גם המטופשות ביותר) בסבר פנים חיובי, יתעדו את פרטי ההובלה ויתנו לכם עותק הכולל את מספר הארגזים, הרהיטים וכמובן המחיר הסופי. כמו כן תוכלו לקבל המלצות מלקוחות שהתנסו בעבר בהובלות עם החברה. חברות הובלה מסוג זה מחזיקות בביטוח הובלה מתאים וכמובן תעודת עוסק מורשה. אנו מאמינים שהובלות דירה או משרד הנו מקצוע שאין לזלזל בו וכזה הדורש מחויבות ומקצועיות אותן יש להעריך ולא משנה מאיזו חברה המוביל.
אל תתפתו להצעות זולות ואל תפחיתו בחשיבותה של ההובלה. זוהי משימה רצינית מאוד ואתם זקוקים למובילים מקצועיים ורציניים המכבדים את עבודתם. זכרו: השקיעו מאמץ באיתור חברת הובלות ראויה ומקצועית. אנו בטוחים שבכך תוכלו לחסוך זמן רב ועצבים מיותרים ביום ההובלה והמעבר לדירתכם החדשה.